Het verschil maken als manager bij Doomijn - Doomijn | Kinderopvang

Het verschil maken als manager bij Doomijn

boom met eend tekening

Bijdragen aan kwalitatief hoogwaardige kinderopvang: met die missie startte Lisa (29) zes jaar geleden als pedagogisch medewerker bij Doomijn. Inmiddels zet ze zich als manager in om iedere dag opnieuw invulling te geven aan haar missie.

Van medewerker naar manager

“Nog steeds vind ik pedagogisch medewerker het allermooiste beroep dat er is. Maar eraan bijdragen dat deze medewerkers hun werk op de best mogelijke manier kunnen uitvoeren, daar word ik echt gelukkig van.” Zes jaar geleden begon Lisa na haar hbo-opleiding als pedagogisch medewerker bij Doomijn. “Ik wist: ik wil manager worden, maar wilde eerst zelf ervaren hoe het is om op de groep te staan en echt alles meemaken wat hoort bij het werk van een pedagogisch medewerker. Langzaam maar zeker pakte ik steeds meer managementtaken op. Ik wilde immers manager worden dus liet zien wat ik in huis had.” Dat wierp zijn vruchten af, want in 2019 werd Lisa gevraagd voor een managersfunctie bij Doomijn. En die kans greep ze met beide handen aan.

De ruimte die ze kreeg om te groeien, ervaart ze ook binnen haar rol als manager. “Ik krijg veel vrijheid om mijn functie zelf in te richten en daar krijg ik zoveel energie van. Hoe we gaan werken aan onze ambities en wat de route wordt per team, dat mag ik allemaal zelf bepalen. Samen met mijn teams natuurlijk.” Een aantal jaren geleden is het managersteam bij Doomijn uitgebreid, iets waar Lisa heel blij mee is. “Voorheen waren de regio’s best groot en was het rennen en vliegen om iedere locatie te bezoeken. Nu ben ik elke dag op de groep te vinden. Op die momenten realiseer ik mij weer: hier doe ik het allemaal voor.”

"Mijn ervaring als pedagogisch medewerker komt goed van pas."

Dichtbij de werkvloer

Haar ervaring als pedagogisch medewerker komt nog steeds goed van pas. “Dat vind ik echt een meerwaarde van mezelf, want door mijn eigen ervaringen sta ik een stuk dichter bij mijn medewerkers. Ik weet bijvoorbeeld met hoe ontzettend veel richtlijnen we in de kinderopvang te maken hebben. Dat is heel belangrijk, maar het betekent ook veel administratie. Dat heb ik zelf ervaren. Mijn doel is daarom iedere dag weer om mijn medewerkers te ondersteunen zodat zij er zo goed mogelijk voor de kinderen kunnen zijn. Ervoor te zorgen dat mensen met een goed gevoel naar huis gaan en zeggen: dit was weer een fijne dag.”